Pagina's

30 september, 2014

Boşver

Başka bir şey desen şaşardım

Anlat anlat anlat, sonra boşver desin. Olm sen hastamısın? Zaten yorum yapsan şaşardım bak şaşırırdım yani. Ne diyorsun? Lan tarihi yazdım neyini boşvereyim? Taxi mi çekim napim yani? Mesaj bile atmıyo la neyini boş verim? BOŞVER. Hayatım da bu kelime kadar, rahat, kebap, olm bu dünya üç günlük diyen, git anasını satıyım banka soy dedirten tek kelime. Boşver, kendini rahat hissettirmenin tek yolu. Sonsuz maviliğin tek rahatlatıcı kelimesi. Seni her gün düşünmemem için bana en yakın olan tek kelimedir, boşver. Okuyup geçme ya, o kelime benim için senden değerlidir. Boşver dersin, bir o gider... bir de sen susarsın.

Ne de uyuz olurum depresyonda olduğum sürece bana boşver diyen herkese. Ne de gıcık kaparım sana. Adına Ulan Istanbul derim çünkü ne diyorsun yani sen? Çünkü Allasen sen kimsin? Sen kim oluyorsun da benim anlattığım onca kelimelere sen boşver diyorsun? Ulan tarihi yazdım lan, bildiğin savaşa giriyorum, durduk yere askere gitsem mi diyorum okadar bunalmışım, sen gelmişsin bana boşver diyorsun. Artist misin? Dağ mısın bayır mı anasını satıyım gelmiş üç günlük bakımsız kaşlarıyla bana hava basıyor: Boşver. Lan diyorum, derdimi anlatıyorum çocuk yazmıyor, bildiğin geç cevap yazıyor, rötarlı cevaplar, işte stressliyim, sıkıntı var, ulan ne diye cevap versem yardım et bana bak çocuk bekliyor diyorum, boşver diyor. Gel de döv. Gel bi duvara portren kalsın. Aslında boşver demek nedir bilir misin? Ya boşver de, sen bana boş ver dediğin zaman bildiğin kopuyorum yani. Uçan Sabri gibi koltuktan yere zıplıyorum abi bunalıma giriyorum. İnsanlar nasıl bir birine boşver diyor onu anlamıyorum. Ben genellikle "la bıktım la senden" ... veya "Olm bu çocuk amma dram anasını satıyım ha" dediğim zaman boşver derim. Yani kendi sıkıntılarını anlatıyorsun ama beni de sıkıntıya sokuyorsun hani boşver amaaan koy göte gitsin (not). Bazen boşver bir küfür değildir, bir kurtuluş, bir rahatlamaca aslında. Boşver dersin, hiç ummadığın anda. Seni kıranlara, kırmak isteyenlere, kırmaya izin vermeyene. Çekip gidene, gidip de geri dönenlere... boşver. Bazen sırf o seninle konuşmuyor diye boşver dersin. Bir "Sen olmasan da olur, sadece ben olsam da olur" cümlesi gibi kendini rahatlatmak mesela. Bazen biz insanlar kendimizi çözemediğimiz zamanlar birine anlatırız: "Ya abi bak yemin ederim yazmıyor, ulan bi yaz bi smiley koy bari değil mi bi ok de ne bileyim alfabenin ilk harfini koy A de ben de B diyim bukadar mı zor benimle konuşması abi valla işin içinden çıkamıyorum," dersin beklersin hani karşında ki seni anlasın diye o bari hayatında ilk kez doğru dürüst yorum yapsın dersin, adam gelir yılın en yetim kelimesini oscar ödülü gibi yüzüne çarpar "boşver ya" der. Ulan nesin sen? Yok hayır ilk kez adam yerine koyalım dedik seni geldin sıçtın batırdın yani boşver de ne, oldu olmayalı eyvallah deseydin, git kendini camdan at de, yemek ye de öl de dahada yararlı olurdu yemin ederim.

Bazen biri boşver der. Sen de "cidden boşver" dersin. Sırf kendin boş vermen gerektiğini bildiğin için değil, biri bunu onaylaması gerekiyor. Biz insanlar tek başımıza iş yapamıyoruz. İlla birine sormamız gerekiyor. İnsanlar var Rabbinden hayırlısını diler, boşver der ve geçer gider. Benim gibiler de var mesela "Allahım hayırlısı da... LAN AYŞE YAZMIYO BANA NAPİM BOŞ VEREYİM DİMİ?" der. En son birine çocuk yok yazmıyor bak beni kaybedecek yemin ederim o kim ki ya beni bekletiyor diyorum, öyle de böyle de bekleye bekleye çocuğun sevgilisi oldu Allah belanı versin bu kez yani çocuk nişanlanıyor diyorum. Gelmiş bana boş ver dedi. La valla mı la? La HADİ CANIM, dedim. Lan boşver diye diye diye diye çocuk nişanlanıyor dedim. "Hayırlısı," dedi. Bok dedim. Sok o kelimeyi bi tarafına dedim. Bunun nesi hayırlısı lan dedim. Yazma yazma dedin boşver dedim. Al sana boş ver. Çocuk nişanlanıyor yani daha ne diyim? Kader mi diyim alın yazısı mı diyim QAPAQ mı diyim?

Biz her zaman boş veririz. Boş vermeyi iyi biliriz biz. Boşver diye sınav olsa, önüme gelen sınav kağıdına "boşver" yazar çıkardım. Ben mesela seni boş veremem. İlla bana yazmanı isterim. İlla bana değer vermeni, illa iki hafta sonra doğum günümü kutlamanı, papatyalar yollamanı ve illa seninle mavi olmak isterdim ve illa bir gün sana saçmaladığım zaman boşver demeni isterdim...

Boşver,
Şüheda Özyar


NOT: Sen benim en güzel boş verdiğimsin...

Biri bana "Boşver ya" dediğinde ben:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten