Pagina's

03 september, 2014

Back to

Beni benden alırsan seni sana bırakmam okul!

İlk derse matematik mi koyulurmuş? NE? CUMA GÜNÜ 4TE Mİ ÇIKIYOZ? Kimle çıkıyoz? Ayyy o öğretmen uyuz ya. Gelmiyom lan. Bildiğin okula falan gelmiyom. Gitmiyom olm. Ben geri dönüyorum. Orası güneş. Deniz, manzara, huzur. Ne lan bu okulun ilk günü sıkıntı, stress, bunalım ve negatif olan her şey. Evrende bi enerji var, oksijen yetmiyor anlıyor musun. Şu kırmızı halıda yürüyen Kral ödülünü alan back to school cümlesini kim buldu?

Okul psikolojisi! Tatil dönüş sendromu! Okulların ders programına sinir olduk klübüne hoş geldiniz! Ne yazıyorum abi hiç haberim yok. Free writing dediler buna. İçimden gelenleri dışa saptırıyorum. Okuduğum bölüm Medya Iletişim, bugün gördüğüm ders psikoloji. Derse girdik adam bizim beynimizin en kolay arka tarafını çalıştırdığımızı söyledi. Bu yüzden herkes bir birine geri zekalı mı diyo la? Diye bir tespite vardım. Adam sınav hakkına konu konuşuyor ben derste "Hıı," ... "Vay anasını satayım ya," ... "Lan valla bu yüzden geri zekalı diyorlarmış," ... "enteresan," ... "LAN DEPRESYON!" ... "Olm harbi geri zekalısın ha," ... "Kızmasana kızım," ... "La adam öyle diyo ben mi diyom," ... "Tamam lan tamam," ... "Taam lan tamam hadi sorry". Okul başlamadan önce "KIZIM VALLA BU SENE BOMBA GİBİ GİRİYORUZ!," dediğim gibi ilk derse pazartesi başladık. İlk 50 dakika çok iyi konsantre olabiliyormuşum bunu anladım. Ama adamın anlattıkları beni çekmiyor anlıyor musun. Direk telefonuma sarıldım. "Özlemişim seni. Yıllardır çok uzaktaydın. Neredeydin Sim-lock!" dedim. İntsagramı 387987x yeniledim. Whatsapp fake online kaldım ki gören "Vay anasını ya, şu Şüşü'ye bak nasılda online" diye. Kendime verdiğim söz ile okula başlayamadım. Dersler ilgimi çekmedi. Bi bugün işte o psikoloji dersine girmeden "tam ben, valla tam ben söylim yani," dedim. Girdim, 2 saatlik dersten sadece insanlar neden bir birine geri zekalı dediğini anladım. Ki yanlış anladım yani ben öyle anlamak istedim.

Okul aslında bizim herşeyimiz ama benim bir şeyim değil. Çalışmak çok güzel ama güzel olan benim. Şu back to school cümlesinden nefret ediyorum, en sevdiğim cümle ise "hayırlı tatiller!,". Okulda ki gıcık gıcık, fake, uyuz, mal, yapmacık, anten taksan çekilmez insanları gördüğüm zaman kendimi bir Türkçe versiyon Lady Gaga temsili olan Hande Yener gibi hissediyorum. Okula gidiyorum ya, ulan sanki bende beyin fışkırıyor. Sanki ben millete akıl dağıtıyorum. Gitmesem içimde suç, gitsem "n'apıyorum ben Allasen?" ... "Lan gereksiz eleman gibi dolanıyorum bu nedir ya," diyorum. Okulu seviyor ama sevmiyorum da. Cuma günleri geç çıkmak diye bir şey mi olurmuş?
Şimdi okulun ilk günü "lan güzel giyekte evrim falan geçirdin desinler," diyerekten etek metek ne varsa dolaptan çıkarttım giyindim. Bu arada dolabı açmadan önce "Lan kesin kıyafet vardır okadar çok alışveriş yaptık tatilde," dedim. Açtıktan sonra "Anaaaa," ... "Bu ne lahaan?," ... "Abi ağlıyacam," ... "HİÇ BİR ŞEY YOK YA!," dediğim gün her günüm benim. Neyse giyindik, süslendik, pıtı pıtı gittik okula. Zort. Herkes benden bok giyinmiş "Lan çok mu abartılı giyindim ya?," dedim. Bu arada tatilde değiliz diye eteğimin altına ten rengi penty giyinim dedim. Dolaptan bir tane aldım. Odamda giyerken çok normal görünen o penty, dışarı çıktıktan sonra bir Hülya Avşar kış 2014 koleksiyon çorabı gibi durdu. Parladım. O güneş bacağıma deydiği her an parladım resmen. Yılbaşı eğlencesine gidiyorum sanki abi bu nedir valla yiyecem kafayı. O Yılbaşı ağaçlarının üzerinde ki ışıl ışıl toplar gibi görünüyorum lan. Evren geçireceğime devrim yaşadım. Derse Depresyonsuz giremedim. "Nerdesin lan?," dedim. "Okula yürüyorum," dedi. "Yürüme. Koş kızım," ... "Lan düğüne gidiyor gibi görünüyom kızım nalet olsun valla ağlıyacam lan ne lan bu evren? Ne lan bu bende ki insanlık sevgisi," dedim. Annem yanlışlıkla onun çoraplarını benim odama fırlatmış. La bi bak önce bi süz o çorap kimin diye. Ulan zaten çift çorap atsan makineye, hepsi tek çıkıyor. Her yerde yalnızız arkadaş. Çorabı bile çift makineye atıyoz, tek çıkıyor.

Neyse bu sezon okula parlayarak girdik. İnşAllah parlayarak da geçer. Derslerim parlar falan ne bilim önüm parlar. Notlarım yıldızlı falan olur. Sonra sevgilim olur gelir beni kapıdan alır veya makineden çift çorap falan çıkar artık. Back to school değil de şu cümle back to real life olsa çok daha koyardı bence. Bu arada yaz tatilinde evrim geçirenler bana bi mektup falan atsın pullasın atsın yani o evrimi sen hangi arada derede yaşadın diye bir de not bırak lütfen. Back to school mış. Sensin back to school, geri zekalı. Ben tatili özledim. O salak salak evde oturmaları. Denizin karşısında oturup susmaları. Insanları hepsini lan güneş bile başka yakıyor kızım yazın sen ne diyon ya o hiç yemediğim midyeleri bile MİDYEAAAĞHH diye satan amcalarımı özledim lan nalet olsun (Bu yazıyı okuyan herkes sıkıntıya girdi)

Herşeyin en güzeli,
Şüheda Özyar


NOT: Parlayan tek şey yıldızlar olsa...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten