Pagina's

12 september, 2014

Uyanmak

Böyle mi uyulur?

Sabah zorla, isyanla bi haykırış bi yokluk bi YETER YA seslenişi bi ulusa mesaj gönderme "YA KALK YA," ile capslock konuşmalarıyla biri uyandırılır mı? Söyle bi Allahını bi anlat bana bi derdin ne? Sabah niye bu insanlar zorla uyanıyor? Sabah niye bukadar güzel de akşam niye uyuyamıyoruz. Bu psikologlar nerede? Bu derdimize derman olun. Uğur Koşar abi buna bir çağre bul, bi hissedelim sabah uyanış halimizi. Hadi ben neyse, ben bi tıkırtıda uyanıyorum da sen ne diye hala yataktasın? Yok yani bıraksalar ertesi gün kalkacaksın. Senin derdin ne bana bi anlat? Bi söyle bi çağre bulalım ya yeter ya yeter napalım anasını satayım ya iğne mi vuralım napalım?

Biz insanlar uyumayı da uyanmamayı da çok seviyoruz. Nefes almayı, güneşi görmeyi, denize girmeyi, deniz gibi bir manzaramız olsun isteği, hepsini seviyoruz. Hepsine bir çok şükür. Ama biz insanlar yani şimdi ben seninle yazarken konuştuğum için sen diyorum, nasıl bir insansın ki gece uyumamayı sabak kalkmamayı becerebiliyorsun? Senin bu yokluğun ne yani? Senin bu sıkıntın ne? Yaz tatiline gittiğim zaman her sabah erken kalkmayı seviyorum çünkü günümü dolu dolu geçirmek istiyorum. Yani ben tatile gelmişim, uyumak neyime? Güneş var, huzur var, deniz var. Stress yok sıkıntı yok, çalan bir saatim yok, bu yüzden yaz tatiline gittiğin zaman erken uyan! Ağırıza ise uyanmayı hiç sevmiyor, "Kızım kalk lan kalk bak saat 9 oldu," diyorum, "La olm bırak beni sapıkmısın ya uyuyorum," diyor. Zorla, silahla, saldırıyla uyandırdığım oluyor, sonunda uyanıyor. Lan yalnız başıma kahvaltıya indiğim oldu Hotelde "Ulan okadar para ödedim kahvaltıya mı inmeyeceğim," düşüncesini benden alamıyorum. Master zaten hiç uyanmıyor. Sabah 9'da kaldırsam öğlen 15:00'de uyanır. Günün değerini bilmelisin. Sen her zaman uyuyabilirsin, ama bugünü tekrar yaşayamazsın...

Bursa'dayız, acaba beni Bursa'dan okuyucularım var mıdır veya Bursa'yı seven? Bi evde beş genç kaldık. Ben, Ağırıza, Master, Şimay ve Ciddi. Şimay ve Ciddi benim en sevdiğim iki kız kuzenlerim. Onlara bayılıyorum. Onlara hastayım. Onlar benim en büyük varlıklarım. Onlar olmasa hiç uzaktan var olduğunu bilip, 365 gün konuşmadan seveceğim birinin var olduğunu bilir miydim? Şimay ve Ciddi bir birinden çok iki farklı karaktere sahipler. Şimay, Ciddi'den bir kaç yaş küçük olsa bile Şimay ile konuşmadan dünyayı alt üst edebileceğim biri. Ciddi ile dünyayı alt üst etmeye kalksak "Niye dünya'yı alt üst edeceğiz Şüşü abla niye?," diye sorar. Her insanın ayrı ayrı sevdikleri insanlar vardır. Görmeden sevmek ve görmediği halde sevildiğini bilmek gibi... Neyse ben her zaman Şimay ile yatağımı paylaşırım. Onsuz yatamam. Ona sarılarak uyumam gerekiyor, alışkanlık işte. Kızı benimsiyorum, o her zaman bir candır. Güldüğüm zaman bokunu çıkarırım, o da benimle katılır gibi bir şey. Neyse herşey iyi, hoş, güzel. Herkes uyudu zart zurt sabah saat 7 oldu uyandım. Şimayı dürtüklüyorum "Kızım kalk lan sabah oldu," diye. Önce iki ııh, yook, hııı, saat kaç?, ıııııh diye isyan tonlarını sergiledi. Neyse dedim bu uyanana kadar gideyim diğer oda'da Ağırıza ile Ciddi'yi uyandırayım. Gittim. Ne göreyim. ALLAHIM. TÖVBEAAĞĞH. Ağırıza tabut gibi bankta uyuyor. Düm düz abi kıpırdamıyor bile, üzerinde ise seccade. Böyle bildiğin baddaniye yerine seccade. Lan ömrüm bedel yemin ederim ilk kez böyle bir şey ile karşılaşıyorum. Yanıma bakıyorum Ciddi bi bacağı yukarıda diğeri ise yolunu kaybetmiş bilmem ne yerde. Lan diyorum bu milletin ne cins cins uyuma töreni var anasını satayım aile yadigarı gibi hepsi tuhaf hepsi de inside my family. Sonra ben yıkıldım abi ben koptum. Benim gözümden yaşlar akmaya başladı. "ŞİMAAYY GOOŞŞŞ GOŞŞ," diyorum. Abi diyorum bu ne lan exorcism mi yaşıyoruz ne oluyor. Şimay geldi, zaten bu kız gülmeye başladığında bana bi haller oluyor bende gülüyorum. Sonra Ağırıza uyandı "Ne gülüyonuz olm manyakmısınız," dedi. "LA OLM YAŞIYON DİMİ?," dedim. "Salakmısın olm," dedi "Lan ne morga girer gibi uyuyon ya," dedim... "Harbi geri zekalısın," dedi. BEN MİYİM LAN GERİ ZEKALI? Baddaniye var, yorgan var, döşek var en kötü ihtimal halı var veya perdeyi söküp al ser üzerine ya ne beni kanlı pıçaklı film sahnelerine sokuyorsun, ödüm kopuyor. Please cnm :)

Neyse anlatmak istediğim bu değildi aslında. Uyuyamıyoruz geceleri, sabah da uyanamıyoruz. Biz çok insan gördük ağızı açık uyuyan valla ben kendimi hep öyle yakalıyorum. Hepimiz geceleri "Ulan gece oldu bari gece mesaj at ya," demiştir veya en kötü ihtimal arkadaşına "La olm yine uyuyamıyorum ya," demiştir. Abi ben ne yazıyorum ya uyuma sorunun varsa git psikolağa ben mi kurtarıcam seni Allahalla ya come on bi kendine gel bi bitch please close the door, look at the tavan, ona baktığın gibi kimseye bakamazsın zaten.

Biz ne uyumayı becerebildik ne de uyanmayı,
Şüheda Özyar


NOT: Çok uzun uyumayı ama sabah uyanabilmeyi isterdim.

Ağırıza morga giderkene adjhsgajhgdfjhagfd:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten