Pagina's

10 september, 2014

Konsantre

Odaklanamıyorum abi n'apim?

Max. 30 dakika min. 30 saniye konsantre olabiliyorum. Derse mi? Herşeye! İlgimi çekmiyor n'apim? Ağlıyımmı? N'apim? Beyin terk mi diyelim ne diyelim? Dedim e dedim ne dedim dedim iyidir mi diyim ne diyim? Bu bünye benim, zorluyorum abi çalış diyorum, lan bak çok önemli odaklan diyorum, derse, adama, öğretmene karşımda hayat hikayesini anlatan kankama odaklan diyorum bak uyuma. Uyuma Şüşü! Uyuma kızım lan saçmalama. Uyum.. uy.. tamam ya tamam uyu hadi uyku daha önemli uyu sen.

Dersdeyim, konsantre olamıyorum. Abi zor. Yemin ederim sıkıntı çekiyorum bu konsantre olayından. Öğretmen mi sıkıcı bir şekilde anlatıyor yoksa bende mi bi sorun var anlamıyorum. Sonra sınav haftası yaklaştığı zaman "Zaten bu dersden bir bok anlamadık anasını satıyım," diye kendimi teselli edip arkadaşlarımı gaza getiriyorum. Bu konuda master okumuş bir insanım. Arkadaşlarımı gaza getirmek hobilerimden bir tanesidir. Mesleğin ne diye sorsalar "Gaza getiriyorum," ... "professionel gaza getirme bir ekibim var," diyerekten ben ve bünyemin cv'sini çıkarır kimleri bugüne kadar gaza getirdiğimin listesini yazarım. Şu gaza getirme olayın ilk cümlesi "Bu dünya ya bir kere geliyon lan n'olcak," demem. Hayata karşı duruşum bu cümlem. Mesela dükkandasın "Lan alsam mı, almasam mı?," diye bir asır düşünürsün. Sonra araya bir melek, bir gökyüzü, bir bulutlardan bir kafa ama önde burnu inen bir insan iner (ben), "AL," der ... "Al lan nolacak bir kere geliyon dünya'ya," der, alırsın. Bir hafta sonra ise dolabına baktığın zaman "bunu hangi kafayla aldım lan," dediğinde beni unutacaksın yani o kısımda ben yoğum.

İnsanların konsantresi çok çabuk kaybolur. Bak yemin ederim iki dakika buraya yazıyorsam "Ne yesem? Cips mi yesem, kahve mi içsem ya," derim veya "Bi bakayım whastApp geldi mi," (hiç gelmeyen whatsApp'ın o an gelmesi umuduyla). Ben çok çabuk sıkılan biriyim. Seni minimum 1 gün max. 1 hafta kafama takarım sonra sıkılırım. Selam bile vermene gerek kalmaz, değerin düşer. En son mesela derse girdik "Kesin ilgimi çekecek," diyorum, derse giriyor 31'inci dakika da "Ulan ben nasıl zengin olabilirim?," diye hayallar, planlar, programlar, yazmalar, çizmeler, faturalar, tapular hepsini gözden geçiriyorum. "Ya abi Buse Terim evlendi. Tamam. Şimdi onun eşi Volkan'ın kuzeni falan var mıdır ya ben bi instagram da araştırıyım. Ya like/follow falan edeyim," diyorum. Lan dersdesin dersde. Planlar abi programlar, kağıt üzere işlemler yapıyorum var ya dersde kurduğum hayalleri okul çıkışta zerresini düşünmüyorum. Galiba okul üzerine ticarete atılacağım. Okul sonrası sadece uyumayı ve yemek yemeyi planlayan biriyim yani arabasıyla okula gelip "Oşkim ben geldim," diyen biri olmadığından dolayı yapacak bir şey yok. Sonra dersde o ilk 30 dakika su gibi geçiyor, yani sana anlatamam bu bünye bir tek o 30 dakikadan ibaret. Dersdeyiz. Yanımda Depresyon. Bu derslerde hep Depresyon ile yan yana oturmam gerekiyor yoksa uzaktan uzaktan ona "Ayrılsak ölürüz biz," şarkısını ninni olarak yolluyorum zaten. Neyse ders iyi, hoş, güzel, anlıyoruz çok şükür derken anaaa ben dalmışım yine. YİNE dalmışım abi. YİNE başka hayaller/planlar/ lan bu öküz niye hala cevap vermedi/ yetenek sizsinize katılsammı acaba yaw? / lan eve gideyim de yine online alış veriş yapayım, sepete atayım ama almıyayım / uçak biletimi nezaman alsam lo? , düşüncesi. NE düşünsem kardır arkadaş ama o derse odaklanamıyorum. Depresyona baktım o benden beter hayat terk durumda olduğunu gördüm. "Olm sen ne düşünüyon lan?," dedim. "La olm bu adamın kafasında niye saç yok lan, hepsi kenardan dökülüyor," dedi. Yıkıldım abi. Lan kopardı bu kız beni. Benim derdim uçak bileti, bu kız dersden vaz geçmiş adamın kafasında ki saçların derdinde. "La olm ona püskül derler," ... "Çeyizimden bir tane desen koparır üzerine koyarız olm böyle odaklanma mı olur lan kendine gel kafayı yeme" dedim. Ders bitti. Depresyon'a baktım "Bal alıcam lan," dedim. "Ne balı olm" ... "Bildiğin bir değil, iki değil, üç değil, tam dört tane kavanoz bal alcam," dedim. "Ne alaka lan?," dedi ... Abi bu reklamlar bize iyi gelmiyor bak valla.

Napıyorum abi? Ne diyorum? Bu dersler işimize yarıyor mu? Zengin olacak mıyım? Yakışıklı, zengin, karizmatik beni nezaman bulacak? Uçak biletimi nezaman alsam? Bu geri zekalı niye hala mesaj atmadı? Allahım n'apim yani? Konsantre olamıyorum nedeyim? Neyleyim üç günlük ömrümü? Allah belanı versin, Allah seni kahretsin. Küçücüğüm herşeyim ne olur çok uzaklara GİİİİİT bir daha dönme geri, istemem bundan gayri ellerini sevdim seni bir kere başkasını da severim lan sana mı sorcam geri zekalıya bak be Allahalla ya error 404 not found.

Beyin terk,
Şüheda Özyar


NOT: Benim senden başka konsantrem yok ki...

"Mesela, MAVİ!
Beni gökyüzüne koysunlar, bir gün ben de masal gibi o bulutların üzerinde uyuyacağım!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten