Pagina's

13 juni, 2014

Takip et

Senin tribin kime?

"Olm onu takip et," ... "Kimi?" ... "Onu lan onu"... "Olm kimi lan?"... "Lan onu onu"... "Yok. Problemlisin sen. Sende bir ağırıza var canım ben biliyorum. Hepsinide ben çekiyorum". Bazen dünyanın en sorunlu insanlarını ben çekiyorum diye sanıyorum. Nerede öküz var beni buluyor. Koleksiyon yapsam "Öküz müzesi" diye yok satardım biletlerimi. Nerede dram insan var hepsi beni buluyor, hepsi ama. Bi depresyon, bi sıkıntı, bi bunalım, sanki hepsinde "Ay hepimiz Şüşü'yü bulalım, normal insan bulmasın onu, hep biz bulalım," düşüncesi. YAW Bİ GİT Bİ GİT. Bİ NORMAL İNSAN GELSİN GÖRSÜN BENİ.

Bir insanı takip etmek, ona en azından ufacıktan değer verdiğini göstermek gibi birşeydir. Bunu sen okuyorsan, en azından okumaya değer verdiğin içindir belkide, bu yüzden sana teşekkür ederim. Ama araba sürerken birini takip etmek gibi zor bir iş var. Survivor gibi. Turabi'yi çözmek gibi bir şey. "Abi beni takip et" dersin, basar gaza gider ardından "Lan nerede bunlar?" diyerekten yol kenarında beklersin. Bi dur bi, bi yavaş git. Hangi hızına yetişeceğim ben senin? Motormuyum ben? Arabanın eksoz gazımıyım? Diesel miyim? Benzinim lan benzin. Bi insaf, bi merhamet. Şimdi üç senedir ehliyetim var'da, kimse benim yanımda oturmak istemez. Binen bir şey demiyor'da, araba'dan inen "N'İPİÇİM SÜRÜYON LAN ŞEN?" der. Veya henüz arabama binmeyen Master araya girip "Binme." der. "Binme binme. I ı. Binme, ölürsün. Valla billa ölürsün. Ben yaşıyorum ama ruhum ölmüş yani bakma bana," diyerekten milleti pompalıyor. Ne günahım var benim?

Tez evlendi. Düğünden bir bok anlamadım. Bi ayaklarımın altı ağırdı ona yanarım. "Kesin birini ayar çekerim," dedim. Biri uzaktan sadece baktı baktı baktı, en sonunda gitti. Ben tam bakımlık bir insanım. Bugüne kadar herkes baktı. Anlımda "Bakılır" diye bir yazı yazıyor galiba, gelen geçen bakıyor, sonra gidiyor. Neyse düğünde, elbisem yırtıldı, elbiseme su döküldü, yok bilmem omuzları söküldü, saç söndü, ayaklarım şişti. Olay tam dram. Ama bi kına vardı. O kınada var ya. Ben tam bir Elidor kızı. Ben tam bir reklamlardan fırlamış red carpet bebeği. Ben tam bir "O may Lord what is this!" kızıyım, ben tam bir "NEREDE LAN BU SAÇ SPRAY'I, SIK SIK VALLA SÖNMESİN" Fatma modu.

Neyse düğünün sonunu geldi. "SELFİE LAN SELFİE" diye bağırıyorum. Gelin'de ablam yani. İnsan koşar yanıma gelir bir okşar beni sever hani. "SELFİE OLM, KUZENLER NEREDE" diye bağırıp çağırdığım anlarımı hatırlıyorum. Canım çıktı o selfie için, bir'de baktım telefon "Hafıza dolu" diyor. TABİİ CANIM. O hafıza illa dolacak. Bende beyin olmadığına inanıyorum'da sen neyin tribini atıyon lan telefon? Elektronik eşşağ'sın yani, trip senin neyine? Herneyse çekildik, bindik arabalara eve gidiyoruz. Gece saat 3. Arabada beş kişiyiz. Diva teyzemin arabasına bindim, o yan koltukta. Arabayı süren Adnan Şenses dedem (DEDE). Gece saat 3. Adamın uykusu gelir, adam uyur falan gibi senaryolar kurdum beynimde. Diva teyzem'de assolist gibi. Bir ara gözlerim gitti böyle uyur gibi oluyor gibiydim. Hani yola'da dikkat etmek istiyorum. Diva'da bi konuştu bi konuştu ama birden bizim mahalleye doğru Assolist teyzem "ÖNDE Kİ ARABAYI TAKİP ETSENE!" diye bağırdı böyle. Birden ama. Sabah 4'e geliyor, bu neyin sesi diye uyandım korkudan. Korktum yani. Bu nedir arkadaş. Sonra gözlerimi açtım. Yola bi bakayım dedim. Ulan yolda araba YOK. Teyzem bi bağırıyor yani "ARABAYI TAKİP ET!!". Lan diyorum uyukluyormuyum. n'apıyorum, kafayı mı yiyorum. Kapattım açtım gözlerimi, vallaha billaha araba YOK. İn çin top oynuyor. Bana bi gülme bastı. Ulan Adnan Şenses'e yazık. Gelmiş 85 yasına sabah olmuş 4, hala Diva'nın yolda olmayan ama olması gereken arabayı takip et diyen söylentisini çekiyor. AYY dedim. "ULAN TEYZE"... "YOLDA ARABA YOK, HANGİ ARABAYI TAKİP ETSİN ALLAHINI" dedim. "Kız vardı araba," dedi. "Uykun geldi uykun," dedim. Tüm yol boyunca gülmekten uyuyamadım.

Bu adamlar hep biz kadınların dırdırını, saçmalıklarını, triplerini çekiyor. "Bizi anlayın" diyoruz. Erkekler/adamlar hep bizi anlamasını istiyoruz. Biz ne tuhaf insanlarız. Tabii beni anlayacaksın lan. Bunu başka yolu yok. Arabayı takip et dersem edeceksin! Araba olmasa bile ben haklıyım. Dümdüz yolu takip edeceksin. Biz kadınlar hep trip atarız. "Offf, ALİ BENİ HALA ARAMADI YAAAAAAA"... "Kızım Ali kim?"... "YA ALİ DİYE BİRİ YOK İŞTE, AMA OLSUN ARASIN" *404 error not found*

Benim tribim şekil,
kenardan çekil,
Şüheda Özyar


NOT: Bir şeyin hayalini kurabildiğin sürece herzaman bir adım öndesin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten