Pagina's

30 oktober, 2014

Sınav

Nasıl geçti?

Bok gibi geçti nasıl geçsin dalga mı geçiyon benle böyle bir soru mu olur olum. Hani ne öğrendim diye sor bi bak yok anlıyon cevap yok. Okadar çalıştım (çalışmadı), okadar derse gittim (uyudu) hala nasıl kötü geçtiğini anlamıyorum. Nasıl da stress'e giriyorum ay Allahım bu Ekim ayın sonları, sonra Kasım ayın başlangıçları niye böyle he mi Lord? Niye böyle Allahım. Kasım da aşk başkadır derken bunu mu kast ettiniz millet dalga mı geçiyonuz benimle. Çok psikolijik baskı var çoook. Böyle her sınav mı bok gibi geçer, bir tanesi de mi "Olm Şüşü gurban olayım B şıkkını ver bak C'ye gidiyon yanlış bak ben bile yoruldum" demiyor. Bu sınav haftaları organizasyon edenleri de anlamıyorum zaten, gelmiş tüm sınavları eşşek oyunu gibi üst üste koymuş, hafıza çok geniş ya çok sağol ya öğretmenim hııı cnm bnm:) tbbi ki sviyoz sni:)

Hafızamızın sadece yüzde 10% kullanıyormuşuz. Geri kalan 90%, what the fuck abi nerdesin beni unutsun demişsin? Demek bu yüzden terk eden edene, krizler, depresyonlar, çarpıcı sözler, ooh wauuw satırlar kuruyoruz. Beyin sadece 10%, geri kalan 90% boş zaten. Öylesine nasıl söylesem çalışmıyor. Ya zaten beynimizin sadece 10% kısmını kullanabiliyorsak, ne diye sınavları araya zumbulluyorsunuz. Bu öğretmenlerin de bir suçu günahı yok garibim okul zorluyor. Bazen okulların düşünme tarzını sevmiyorum, bina bile bok gibi insanın giresi yok. Girdiğin gibi surat bir Nur Yerlitaş oluyor abi motivasyon zart diye düşüyor. E bakıyorsun içeri de ki insanlara ay hiç benim seviyem değil, düşük hepsi, onu geçtim kimse benden daha güzel değil diyorum bi İvana Sert mode on.
Sınavlar bence çok gereksiz. Şimdi Hayat bir sınav diyeceksiniz ama bitch please okul sınavlarından bahsediyorum. Ya bir insanın hedefi 55 olur mu. Olur mu hani soruyorum. BENİM OLUR. Çünkü 55 çok samimi. Çok ohwww cool. Çok benlik. 100 üzerinde 55 aldık mı kurtardık abi biliyorum ben. 100 üzerinde hedefi 80 olanı gördüm. Bakışımı yakalasın o, o nasıl bir öz güvendir. Bir de sınıfda kafa dengi olan bizim gruba bakıyorum "Olm 55 tutturduk mu aldık puanları ha"... "Lan Balık arkamda otur sen sınavda bir puanda bir puandır" ... "Kopya çekek bence bizi anca o kurtarır". Sınav döneminde mantık olarak hiç bir konuda çalışmayan bu beyin, bırak 10%'unu bildiğin 5%'ini kullansam mutlu olacağım o derecede. Sınavlar insanı çok zoruyor. Durduk yerde panik, stress, sıkıntı, bir de okulun "bu sınavı alamazsan devam edemezsin" diye bir tehdit show'u var. Şeytan diyor ki: Öyle mi? GET THE FUCK OFF! Al sana sınav, ha yok aminno asitto eşşoğlu eşşeğe bak benimle oyun mu oynuyorsun lan diyecem çekip gidecem abi. Havam olur, diplomam olmaz, evdekilerden bir sürü azar, karşılaştırma, sıkıntı, baskı derken zorbela geri gidersin. Olay bence bizim okulu takıp veya takmamız değil, evden bi baskı yiyoruz abi "Öyle okudum, böyle okudum, o böyle okuyor, bu böyle okuyor, bi alamadın şu sınavı" derken insan e yeter da diyor, alayım şu sınavı da başka konular hakkında konuşalım.

Bir sınav için çalışmaya başladığım ilk dakikasında konsentrasyonum dağılır. Bildiğin ders hariç "ulan dünyayı nasıl kurtarsam" düşüncesine bile sahip oluyorum. Kendimi çekiyorum, şarkı söylüyorum, kalkıyor bir odaparty veriyorum, fal bakıyorum, eski sevgililerimi gözden geçiriyorum, yeni sevgili adayları arıyorum sonra kim kimle çıkmış kim napmış napmış??? AYYY YUUUH hemen bi printscreen yapayım da whatsapp'dan atayım biraz daha konsantrasyonum dağılsın, saçmalama tabii ki de ders çalışıyorum derken aradan üç saat geçiyor "taam taam yeterince çalıştım" diyor konuyu kapatıyorum. O cümleler, o kelimeler, o altını çizmeye çalıştığım satırlar derken abi kitabı salladım o dersin özeti bile 15 sayfa. İçli dışlı hepsi önemli işte o koyuyor adama. Hiç bir zaman "Evet. Şimdi ders çalışacağım" diyipte bildiğin tüm gün ders çalıştığımı hatırlamıyorum çünkü abi biliyorum yine sonunda o 55'i tutturacağım. O diploma zaten elimde olacak anlıyor musun, ister 4 sene sürsün ister 8 sene, bir gün inşAllah mezun olacağız zaten.
Sınava girdiğin an var, okuduğun ilk soru "la kolaymış şükür" diyip de ikinci soruyu okuyup "sçtk:)" kelimesinin arasından saniyeler oynuyor. Sınav sonrası hiç bir zaman "Bilmem fena geçmedi" dediğimi hatırlamıyorum. "Nasıl geçti lan sınav?" ... "Bok gibi" derim çünkü abi çok samimi bir kelime. Başka açıklaması yok anlıyor musun, harbiden bok gibi geçti ama ciddi anlamda iki tane sınavım bu dönem bok gibi geçti yani yok anlıyon başka bir kelime yok. Benim Balık diye bir arkadaşım var. Ne desem saniyesinde unuttuğu için ona Balık derim. Şimdi benim sınavlarım iki haftaya bölmüşler. Bunun ki bildiğin 5 gün arka arkaya. Geçen ders çalışıyordu bi baktım facetime'dan arıyor. "Lan nabiyon olm dersine çalışsana" dedim... "UYGU YOG, GAFA YOG" diye bi cümle kurdu ajhdgfkajhgdfj. Yıkıldım. Yarım saat güldüğümü hatırlıyorum resmen çünkü abi biliyorum biz öğrenciler hep aynıyız, farklı olanı görmedim. Uykusuz kalırız çünkü hedefimiz 55'i tuttursak da kurtulsak amk bu nedir ya uygu yog gafa yog.

Ben sınavları aşka biraz çok benzeterim. Bu yüzden galiba sınavlar Kasımda ve Kasımda aşk başkadır. Sınavlara çalışırsan alırsın çalışmazsan zor bela inişli kalkışlı ya alırsın ya da saya saya tekrarlama sınavına girersin ama o sınavda sana girer. Aşk da böyle bir şey. Emek gösterirsen, senindir... göstermezsen inişli, kalkışlı, ha var ha yok, ha senin ha başkasının der kaybedersin. Sonunda kurduğum cümle aynısıdır "Aranız nasıl lan?" ... "Bok gibi olm böyle soru mu olur", der yoluna bakarsın.

Uygu yog, kafa yog
Şüheda Özyar


NOT: Kasımda aşk başkadır, sen Kasımda gel...

Her sınav da giyilmesi gereken original OHÁ tişörtleri şimdi dünyanın her yerine kargo ücretsiz!:
#kasımdaaşkbaşkadır


Geen opmerkingen:

Een reactie posten