Pagina's

10 oktober, 2014

Şarkılar

Haydi sallayalım dünyayı

Nasıl da dans ederdik arkadaş yok böyle bir hobi. Yani kadın salladıkça biz de hop cümbür cemaat hareketler, kollar, tripler, şekiller, durmadan dans edelim aşk için diye sallardık evi. Yıkardım oturma odasını içeri gelir paldır küldür müziğin sesini kısardılar. Lan ilk kez dans etmenin bukadar zevkli olacağını hatta olabileceğini o zamanlar öğrenmiştim. Yonca Evcimik bize hatta bana topluca dans edebileceğimizi öğretti. Takıyor abi arkasına üç beş adam, haydi sallayalım dünyayı dedikçe kollar havada bildiğin oturma odasında semazen gibi döndüğüm günlerimi hatırlıyorum. Ne günlerdi abi ya yok böyle bir zevk.

Eski şarkılar çok güzel bence. Yani nasıl söylesem yemin ederim bir show var dı Film gibi mi ne nasıl ağlardım yarappim. O baba o kapıdan gelmeyince nasıl düz söverdim. İlk kez o programdan dolayı hayata karşı nasıl direnmem gerektiğini ve sövebileceğimi öğrendim. Ya çocuk seni bankta bekliyor abi çık gel şu kapıdan ne beni sıkıntı, panik, stress, bunalıma sokuyorsun. Televizyona bakıpta sövdüm abi ben, tükürdüm yani bildiğin ekranı ıslattım ben o programdan dolayı. Kapı lan kapı kapı, bi kapıdan bile içeri giremediler ya la. Bence ben o programı izlediğim gibi bi psikolağa görünmem gerekiyordu çünkü kim nerede bir araya gelemiyorsa direk ağlıyorum artık. Sonra bu programda sufi gibi müzik çalıyor abi nasıl içerikli nasıl damar, nasıl fabrikasyon hatalı bir müzik bu ki her duyduğumda bildiğin ağlıyordum. Şimdi geri dönüp dinlediğimde "bildiğin kendi kendimi sıkıntıya sokmuşum mal mal," diyorum. Bir Seda Sayan programı olamadılar.
Veya konu şarkılarsa, Grup Hepsi - Kalpsizsin diye bir şarkı vardı eskiden çok popüler. Yani sana nasıl anlatsam ben bildiğin evde bir Grup Şüşü. Evde abi klibin aynısını yapacağım diye şemsiyeyi açar kapatırdım böyle hop bir dön, araya bir de salsa kattık mı, omuzları horon gibi salladık mı valla billa oldu yani bu bence harika. Bu kızlar benim geleceğim gibi görüyordum. Bir gün o yaptıkları dansları ben de yapacağım diyerek avutuyordum kendimi. Nasıl ama böyle breakdance'ı ilk onlardan öğrendim. Geri dönüp baktığım da ise bildiğin Van halay'ı çekiyor gibi duruyor. Yere kalkıp inmeler, çıkmalar, zıplamalar gibi. Sonra hep aşk üzerine sözler. Anladığımdan değildi, kalpsizsin diyerek geçiyorduk. Kime söylüyorum belli değil ama şu sarı kızın sesini benim sesime çok benzetiyordum. Bizler de o aralar küçüktük. Petek Dinçöz'ün bir aralar - Foolish Casanova diye bir şarkı çıkardığını hatırlıyorum. Yok abi yani sen hangi veya neyin kafasını yaşıyorsun bu şarkının sözleriyle ve ismiyle? Şimdi hala dönüp baktığımda Petek Dinçöz hala bir Foolish Casanova, bir dönüş noktası, evrimin everestini yaşamış değil hani. Bildiğin minare şok. Burak Kut - Benimle oynama mesela. BENİMLE OYNAMA, SÖYLEDİM SANA, şansını zorlama zart zurt. Abi 90lı yıllar ya yemin ederim 10 yaşında falan bile değildim nasıl aşk acısı içeren sözler sölüyordum ben. Ne la bu. Bildiğin Kut ile beraber herkesi bu şarkıyla uğurluyordum. Yok bilmem Mirkelam vardı bir aralar, tavla tavla beni tavla, salla pulları zarları sözleri şimdi dank ediyor. Meğersem tavla'dan bahsediyormuş. Yani ben yıllarca bak yemin ederim bildiğin bir asır boyunca kız tavlamasından bahsettiğini sanıyordum. Aralarından en acemi safı da bu galiba. Aşkı tavla'ya dönüştürdü, sonra zaten bunu takip eden İsmail YK geldi bilmem ne Allah senin belanı versin, Bir dudak ver, git hadi git sonra son dönemler Facebook falan. En son yine bir Yonca Evcimik duydum - Bandıra bandıra. BANDIR BANDIR YE BENİ HİÇ DOYAMAZSIN TADINA, geçtim aynanın karşısına açtım klibi kalktım oynamaya. Nasıl kopuyorum var ya Allahım dedim bildiğin bu bir pilates evreni, bir yoga sendromu, bir hayat kurtarıcı şarkıymış. Sonra abi baktım, eskiden olan her şey daha da güzel dedim. Şarkılar olsun o MSN dönemin de ki ulan offline gideyim de online geleyim yazsın bana bile olsa o heyecan eskiden güzeldi...

Bence sen de eski şarkılar gibisin. Hep bir hatıra var için de. Hep bir hatıralamaca. Sonra açıyorsun bir Yonca Evcimik lan diyorsun anasını satayım nasıl da oynuyorduk bildiğin sülalece, kuzen falan bizim sınıf kopuyoz anlıyon. Hatta Mustafa Sandalın onun arabası var şarkısı vardı. Nalet olsun abi. Nalet olsun o şarkı olur da o adamın dans hareketleri. Tripler. Figürler. Bir Yeşilçam Cüneyt Arkın bile böyle taklit edilmez diyorum. Sonra bi aynaya bakıyorum anaaaaa nabiyom la ben şıkı şıkı sallayalım kalçayı anam oooohoo ohoooo.

KIZLAR!
Şüheda Özyar


NOT: Eski şarkılar gibisin, durduk yere hatırladığım.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten