Pagina's

22 augustus, 2014

Konsept dışı

Ben mi konsept dışı?

Güzel güzel giyniyorsun, sonra biri geliyor "olmamış, değiştir" diyor. Ya sen bilmiyorsun ki o dolapta kıyafet yok. YOK yani hepsi birden gitti bende anlamadım. Bi üzerimdekiler vardı işte bende onları giydim. Gel bak ya, kaç saat düşündüm senin haberin var mı? Ömrüm gitti lan bu kıyafetleri giyeceğim diye. Dolaptan kıyafet seçmek kadar zor bir şey yok. Yani ben hangi kafayla çarşıda dolanırken "YUH OLM BU ÇOK GÜZEL!," diyipte kasaya gidiyorum hiç anlamıyorum. O kıyafeti dolabıma koyduğum andan beri o kıyafetten soğuyorum. Bok gibiymiş. İçimde ki ben de beni benden alıyor, net yani.

Kıyafet seçmek, giyinmek bence seni de biraz anlatıyor. Yani ben birden simsiyah giysem, kafamı siyaha boyasam, dudak boyalarım siyah olsa bu kez annem tüfekle peşimden dolaşır "DİNDEN Mİ ÇIKTIN KIZIM SENN? TÖVBEAAĞHH ET TÖVBEAAĞHH" diye. Pitt yani babam genellikle bana hayatı sunar "gez kızım, hayat senin hayatın," der ama The Kingdom yani annem is the sultan, the everest of the life, the bana laf yok mode on, the ben ne dediysem o. Didim didik. Yani ben siyah giysem insanlar bana gothic der. Sonra çiçekli don giysem, çingene der. Saçım şekil, önümden çekil dersem bu kez bana apaçı, keko, kezban, murat, fatma, Atilla Taş derler. İnsanlar çok fazla ön yargılıdırlar bence. Yani aslında o yüzden bir insanı tanıman gerekiyor. Konuş, yaz ama dış görünüşe bakma. Ama şu var, bok gibi de görünmeyeceksin yani. Hani biraz bakımlı ol canım o ne lan öyle red carpet'ta Adriana Lima olarak yürümeye çalışanlar aslında Safiye Soyman gibi dolaşıyorlar. Git bir aynaya bir bak ulan. Git bir Zürich de gez.

Alanya'dayız. Me and Ağırıza. Hotele girdik. Hotel böyle nasıl söylesem islami hotel. Yani kadın erkek ayrı yüzme havuzları var, özelliği o. Yemin ederim kim ne derse desin, this is life. İnsanlar sordu mesela niye böyle bir hotel tercih ettiniz diye, this is life bitch diyemedim. Biz her sene böyle tesettürlü hotellere gideriz. The Kingdom bize alıştırdı. Hoşuma gidiyor yani, tüm kadınlar arasında böyle diva gibi yürümek. Seni rahatsız eden hiç bir adam yok ve bu çok güzel bir şey aslında. Sonra kadınlar arasında en şık en sexsy yarışı oluyor. Lan topukların üzerinde bikini ile yürüyeni gördüm ben. HIH? hé aynen bende öyle dedim. Yüzme havuzunda falan gördüğüm kadınları bile akşam emeğinde tanıyamıyorsun, neyse geçelim bunu. Şimdi islami hotel olduğundan dolayı bu biraz özele kaçıyor. Meğersem her hotelin kuralları varmış, so come on ben ne bileyim. Giyim kuralı, yok bilmem kapalı giyinmeniz gerekiyor zart zurt. Stresse gel. Neyse biz the cahil of the world, bilmiyoruz. Bir önce ki Bavul hikayemi okuyan şunu bilir: O bavul bir gün kayıp ve o bavulda çok VEY ANAM VEY kıyafetlerim bulunuyordu. Neyse ilk gece normal olsa bile ikinci gece akşam yemeğine bavulumu karşıtırdım. Tamam lan dedim, artık akşam yemeğin ışığı ben olacağım. Hotele gittiğim zaman en güzel bölüm akşam yemeği. Herkes ozaman sanki bir yarış içindeymiş gibi. Bir savaş, bir alan bir "I am the next best Adenya hotel miss world model 2014" der gibi. Hollanda'da zerre süslenmeyi sevmeyen ben, bir an kendimi Bülent Ersoy'un makjay ekibinden bir eleman zannettim. Neyse bavulumu açtım. Karıştırdım, kurcaladım, içinden ömrüm billah annemin izin vermeyeceği ama benim YES WE CAN diyip Obama amcamı teşekkür edebileceğim bir slogan sergiledim aynanın karşısında. Diz üstü bir etek ve üzerimde bildiğin bluz. Yani bana göre WOW, hotel konseptine göre Tövbe yarappim tövbe estağfurullah. Akşam yemeği yaklaştı. Ağırıza ile inelim derken lobi'den bir kadın beni gördüğü gibi "Hanım efendi az gelir misiniz?," dedi. Lan dedim ünlü olduk, imza isteyecek. "Buyrun?," dedim en net halim ile. "Siz şu an kıyafetiniz ile konsept dışışınız," dedi. EXCUSE ME? "Nasıl yani anlamadım?" dedim, e tabii bünye alışık değil. Ben nezaman konsept dışı oldum lan, sensin konsept dışı. "Yani kıyafetiniz uygun değil," dedi, ZONK. SEN KİMSİN ALLASEN? "Pardon?," dedim net yani şu şoku atlatmak mümkün değil. "Yani üzerinizde ki kıyafetleri değiştirmeniz gerekiyor," ... Annem mi aradı lan hoteli, kadın beni mi gözetliyor lan boşuna kadına Kingdom demiyorum. "Yok," dedim. "Nasıl yani?," dedi kadın. "Yok başka kıyafetim yok," dedim. YALAN. "Pantalonunuz da mı yok?," ... "Pantolon da yok" dedim ... "Başka uzun bir şey?" ... "Yok," dedim. Sonra kadın kulağıma yaklaşarak "Ben uyarim dedim, başkaları sizi uyarmadan," dedi. Kadına döndüm, baktım böyle "Şaka mısın?," dedim... "Nasıl yani?" dedi... "Bu hotelde beni gören herkes sevaba giriyor, subhaneke dinimiz amin" dedim. Gittim saçımı savurdum, arkaya attım aşağa inip yemeğimi yedim. Tüm hafta istediğimi giyindim.

Ağırıza ya döndüm "La olm sen ne diye geldin tatile?" dedim. "Ne bileyim olm," dedi. "Lan kadın bana etmediği küfür kalmadı ne diye orada tarihi seyreder gibi izledin bizi," dedim. "La nerden bilim kıyafetin hakkında kadın yorum yaptığını, ben seni tanıyor sandım, imza falan," dedi ... "HEE İMZAMI İSTEDİ. HATTA TAPU MAPU NE VARSA VERDİM, YARIN GAZETEDEYİM," dedim. Bi geç bunu. Bi skip ad yapim seni Allahını.

Güzele bakmak sevaptır,
Şüheda Özyar


NOT: Seni güzel yapan tek şey kalbin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten