Pagina's

13 mei, 2014

Ağlıyon mu la?

Yok musluk olmaya karar verdim ben

"Ağlıyon mu la?", "Geldin mi?", "Çabuk gel" ... "lan metrodayım" ... "Olsun sen yinede çabuk gel", "Evdemisin?", "Senmisin?", "Uyudun mu lan?", "Uyandın mı?" gibi sorular sorduklarında ciddi bir şekilde cevap veriyoruz. Böyle sorular ile karşılaştığım zaman hayatın çok boş geçtiğini anlıyorum. İnsanların ruh halini merak ediyorum o an, mesela "Napıyorsun? sorusuna "Hiç ya nolsun, sen napıyorsun?" (Yıllardır ne yaptığını bilemediğim bir ruh hali)

İnsanlar çok farklıdırlar ama hiç bir zaman biri bile birini anlamaz. Anlar gibi yapar ama anlamaktan zorluk çeker. Trendeyim "Çabuk gel" diyorlar, adamlar eskiden okadar çok çizgi film seyretti ki sihirli güçlerin benimde üzerimde etkisi olacağını sanıyorlar. Selena'mıyım lan ben? Bi Arda Turanımız bile yok. Eve giriyorum "Ben geldim!" dediğimde "SEN Mİ GELDİN?" diye soruyorlar. Ulan sınavda bile böyle bir soru sormuyorlar eve girince ne bu soru? Biri uyurken uyuduğunu anlamak için "Uyudun mu lan?" diye sorarım mesela. Merakımdan yani, yanına gider bakarım. Baktım harbiden kıpırdamıyor yinede sorarım "Uyudun mu la?" derim, bu benim hakkım. Baktım cevap yok uyuduğunu anlarım. Bazen insanlar soru sormayı bile çekinirler. Zamanı gelince "Nasılsın?" diye soramazlar yüreğinde ki o hevesi kırılan parçalı bulutlu insanlar. İnsanlar çok kırılgan bir yapıya sahipler. Biri nasılsın diye sormayı çekinir. Diğeri ise iyiyim diye cevap vermeye utanır. Şu ki, sen bana nasılsın diye sor, ben her türlü iyi olmaya rağzıyım. İyimisin? İyiyim ben iyi iyi.

Şimdi benim en sinir olduğum an duygusal bir film izlediğimde biri dibime dibime, içime içime, böbreğime kadar girip "LA AĞLIYON MU LA?" diyerek gülme krizine girdiği andır. Hem beni rezil ediyorsun hem beni içime kapatıyorsun. Lan zaten içim içimle bir değil, ruhmen bozulmuşum, sen gelip beni Eurovision'da kazanan yarışmacı gibi bunalıma sokuyorsun. Sakalım var, saçım uzun ama kız mıyım erkek miyim bilmiyorum, galiba ben travestitim, ben ne istediğimi bilmiyorum. Eurovision'da ki Conchita'yı bir psikoloğa yollayın lan, benide bozuyor. Adnan Oktay'ın programında ki MaşAllah kızları gibi; MaşAllah hocam, maşAllah.

Master ile film izlemeye karar verdik. Aşk filmi. Ben böyle aşk filmlerini pek sevmiyorum, sadece yeni ayrıldıktan sonra iyi geliyor. Master ilk başta "ya bırak başka film izleyelim, ya olmaz, ya değiştir" dedi'de benim bunalımda olduğunu bildiği için kabul etti. Tam böyle filmde ki çocuk yıllar sonra kızı yine görüyor derken "Lan göz yaşımı lan o?"... "Ay Şüşü ağlama kızım vallaha billaha rezil olacaksın"... "Ağla-ma hatta ağla lan,"... "Ağla kızım ağla"... "Koy ver gitsin ammaaaaan satmışım bu dünyayı. Aşkın uğruna ağla Şüşü. YALNIZLIĞA AĞLA"... EVEEEEET! YALNIZLIĞA ALIYORUZZ!!! NEZAMAN? ŞİMDİİİ! derken bu kendi kendime verdiğim gaz Aygaz'da bile yok. Sonra birden yanağıma doğru bir sıcaklık hissettim, durdu durdu Master "AĞLIYON MU LA?" dedi. "KAFAM DUMANLI BUGÜNDE SARHOŞUM" dedim. Resti çektim hayata. Lan gülüyoruz suç, ağlıyoruz suç sanki Müge Anlıda 5 aydır kayıp olan adamı ben kaçırdım. "Ben dedim abi şu Arsız Bela adamı bunalıma sokar diye, al sana en büyük örnek" dedi Master. Ağladım. Oğlan kıza kavuşamayınca insan ağlıyor işte.

Bana böyle saçma sorularla gelmeyin. Soru değil sen bana direk cevap ver. Seviyorum de, ben sana seviyormusun? demeden. Özlüyorum de mesela ben sana beni özlüyormusun diye sormadan. Mesela bana böyle cevaplarla gel: "Özledim, geliyorum, sesini duymak istiyorum, seni bekliyorum, arıyorum ve galiba seni seviyorum" de bana, bak ben sana uyudun mu? diye sorarmıyım hiç.

Uyudun mu?
YOK BEN DİSCO BAR GEZİYORUM ÖYLE ÇÜNKÜ HAYAT BORİNK ANLIYORMUSUN.

Sen sadece gel,
Şüheda Özyar


NOT: Soru sormadan cevap veren insanları sevin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten