Pagina's

04 april, 2014

Doktorlar

Artık yeter, anladık

Yayın tarihi 2006, sene 2014 her yaz doktorluk kursu görüyorum. Adamlar yokluktan 8 senedir aynı diziyi tekrarlayıp duruyor. Ulan artık yeter ya. Alın Ela'nızı, Levent'inizi verin bana diploma'mı belki bir işe yararız. Bu hayatta herkesin işine yararım ama evi toplamadığım sürece bi annemin işine yaramam, ister oturma odasında olsun ister mutfakta, saatlerce söyleniyor. Ulan bir insan bir dakika söylenir ikinci dakika çözüm arar. Annem birinci dakika başlar, 4 saat sonra aynı cümleyi tekrarlar "Evde bana kimse yardım etmiyor, herkes kendi havasında". KİM BEN HERKES MİYİM? Hayır yok yani kurduğum cümle sadece "Anne yarın evi toplarım,"... neyse: sadakallahülazım.

Her zaman tekrarlarız. Biz insanlar tekrarlamayı çok severiz. "Anne eve geç gelecem"... "Tamam geç gelme"... "ANNE EVE GEÇ GELECEM GEÇ"... "Tamam işte geç gelme". Ya bende var bir anormallik ya bunlar zamanla herşeyi başka anlıyor. Sinemaya gidiyorum bugün "Anne sinemaya gidiyorum ha," ... "SORDUN MU?"... "ÜÇ GÜNDÜR SÖYLENİYORUM HA ÜÇ!"... "Yalan konuşma, olsa hatırlarız tabii"... Ulan ben gerçekten kafayı yedim galiba. Yatırın lan beni huzur evine. Açın bana bir doktorlar dizisini. İzleyeyim ya. Levent Ela'yı nasıl aldatıyor bi bakim ben. Sonra yine tüm erkeklerden nefret edeyim. Huyum böyle. 8 Senedir bende "ulan ben niye hiç erkeklere güvenmiyorum" diyorum kendime, meğersem kaynağım Leventmiş. Adam hem doktor, hem yakışıklı ama sonunda aldatıyor. Hep annem ya. Doktor olsun, evi olsun, arabası olsun, insan olsun, karakteri olsun dedi kapıma göt korkusundan hiç uğramayan eş adayına. Al sana Levent! Bi Ela'ya sahip çıkamadı ya. Bak nasılda moralim bozuldu. 8 senedir bozuk, hala bozuk gidiyoruz. Şu Doktorlar dizisini her yaz evde geçiren insanların hatrına bari certifica dağıtın. İlerde iş görüşmesinde "DOKTORLARI 8 KERE İZLEYİP BİTİRDİM VALLA" diyebileyim yani. Şunu bi gururla söyliyebileyim yani.

Şu bir gerçek ki Doktorlar dizisini televizyon'da gördüğüm zaman içimde "Aha yaz geldi valla billa" sevinci hiç bir yerde yok. O dizi'de ki Hasan bile 8 sene içinde Pınar Altuğ ile evlendi. Bende ki yokluğa bak ya. Bi Hasan olamadım, karşıma Suat bile çıkmadı. Duruma bakarmısın. Dünya'da trilyonca insan var olmasına rağmen ben yinede gider dizi karakterinde oynayan adama aşık olurum. Niye, neden yapıyorsun bunu kendine Şüşü diye hiç sormadıkları için ben böyle oldum. Matematik dersinde bile durup "LEVENT ELA'YI NİKAH GÜNÜNDE TERK ETTİ YA!" diyebilirim, çünkü niye? Adamlar dizinin adını doktorlar koymuş, hastaları biz olduk.

Yaz tatili öyle bir dönem ki insan depolanıyo. Petrol ofis ne varsa hepsinden bir kaç litre, benzin, dizel fark etmiyor. Master ile Altınoluk sahilindeyiz. Galiba o aralar Doktorlar ikinci sezon finalini yapmıştı. Her sene nasılda oluyor bağımlısı oluyorum anlamadım. Leventin baktığı hastaları tek tek yazabilecek bir durumdayım. Bir kendimi yazamadım, ona yanarım (Depresyon modumdan çıkıyorum). Master nargile içmek istedi. Oturuyoruz. Ben en son 4 sene önce nargile içtiğimi hatırlıyorum, kafayı bulup bir daha yapmadım. Kafa bulmak da bir acayip. Tehdit olarak kullanıyorum artık. Biri bana "Şüşü o burnun ne ya" derse, ben ona "Bak kafamı bulma, burnun olurum" diyorum. Artık böyle.

Master nargile içerken arkadan bir grup kız "Ayyy Zenan'a uyuz oluyorum kızım"... "Hiç sorma ya Arslan var ya Arslan, gıcık bir tip ya"... HE ARSLAN, anladım konu Doktorlar. Senaristini seveyim. Kızlarda öyle bir konuşma var, böylesi görünmedi. Sonra biri "Ya şu Ela nasılda Levent'i seviyor ya" dedi mi biri? Ardından, bak çok ciddiyim "YAAA KIZIM, ben onlara resmen ba-yı-lı-yo-rum!" dedi kollarını göğüsüne göğüsüne yere göğe, sallana sallana, elleri kollarına, Grup Hacegan ilahi grubu gibi göründü. Lan dedim tövbestağfurullah. Doktorlar dizisi derken olayı nereye bağladım. Sonra diğer kızlar: "AYY EVET, HAS-TA-SI-YIM YHAA"... "Levent var ya o Levent ö-lü-yo-rum!"... "Kızım aynen BI-TI-YO-RUM o adama" dediler. Ulan bu nasıl bir yokluktur. Bu nasıl bir ölüm çağresizliğidir. Kızın biri son nokta olarak "KIZLAR LEVENT'E GÖ-MÜ-LÜ-YO-RUM!" dedi. YUUUH! GÖMÜLÜYORUM'DA NE LAN? Döndüm arkamı, "Bi gömül lan" dedim. "Pardon?" dedi sosyete. "Allahını Rabbini seviyorsan bi Gömül" dedim". Kız bana baktı. Bak, baktı sadece, baktı baktı acayipte bakımsızdım ama baktı "Ayy terbiyesize bak kızlar bana gömül dedi" dedi. ÖLELIM. Böylede malız biz, biz doktorlar dizisinin etkisinde kalan Elacılarız, biz arar buluruz izini bilirsin zır gömeriz biz.

Sustum tabii birşey demedim. Susmak cahile karşı verebileceğim en güzel cevaptır. "Edepli edebinden susar, edepsiz de ben susturdum sanar" diye bir söz var ya. Tam da o yani. Gömüldüm ne ya. Sen traktör musun? Tır mısın? Sen dağ adamımısın? Block yourself valla çekemicem. Turkcell miyim, ben Leventim. Ela'yım ben, verin lan benim diplomamı, sınavım da iyi geçmedi ama olsun konumuz bu değil.

"Sana gömülüyorum" (Yani diyor ki: yerin dibine bile girsen, gömerim kendimi bulurum seni, böyle de malım.)
Şüheda Özyar

NOT: Çocuk iken doktor olmayı çok istedim, büyüdüğümü sanmıyorum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten