Pagina's

10 januari, 2016

Old skool

Bu neyin kafası?

2010 senesi Facebook dönemimde paylaştığım herşey için özür dilerim. İnsan alemine full zarar verdiğimin farkında değildim. Elli kere e-mail adresimi değiştirdiğim ama 61'i hiç eksik etmediğim için de Hotmail'den özür diliyorum. Hepimizin bir nickname'ı vardı gerçekten Bağcılar çocukları gibiydik. Aşırı kro. Öyle e-mail adresler açmayı hiç istemezdim, gerçekten maniakstyle.61@hotmail.com demişim resmen geber. Utanç verici veya trabzongirl61 gibi, susuuuu.61 gibi , o 61'i T.C. gibi kullandığıma inanamıyorum. Sonra bi ara tişörtler ve kazaklar çok ünlüydü herkes nickname'ini kullanıyordu böyle, bastırıyorlardı. Kazakların arkasına "MANİAKSTYLE 61" yazdırdığımı hatırlıyorum. Öyle dolandığım için tüm arkamdan konuşan insanlara teşekkür ediyorum, bende konuşurdum sonuçta yani şimdi. Son noktayı da en son Facebook'da biri beni 2010 yılın postına taglemişti. Hahaha diye gülmek varken WHOUHOUHOUHO diye gülmüşüm. Ay ağladım resmen. Öyle nasılda gülmüşüm, nasıl insan sürümünün değişik evreni gibiydim. Özür dilerim, really.

Eskileri yeniden yaşamak istemezdim ama hatırlamasını seviyorum. Her zaman yeni şeyler ve yenilikler olmasını istiyorum. Ama her zaman en olumlu şekilde yürümesinden yanayım. Eskilere baktığın zaman, ay halimeeeee. Ayy şu tipime bak ya vallaha bak şuna bak. T.C. kimlik fotoğrafım bile 10 senelik. Adamlar beni görünce bir daha bakıyor, sonra bir daha bakıyor. Ben bile kendimi tanıyamıyorum yani "Ben değilim o. O değil ben yani. fake o," değil. Hiç birşey eskisi gibi değil. Pasaport kontrolünde duran polis abilere de aşırı saygım var. Ben benim resmimi görsem, ülkeye sokmazdım bizi kandırıyor diye. Yok yani adamlar bana bakarak "Bence bu T.C.'ni değiştirmelisin," bile demiyor. Gerisini sen düşün. Sen sadece beni düşün. İşin olsun ama gücünde ben olayım.
Eskiden nickname çok önemli bir noktaydı online olarak. Yeni çıkan bilgisayarlar vesaire. Sırada bekliyordum "NOLUR BEN GEÇEYİM BİLGİSAYARA YA NOLUR BAK," der gibi koltukta oturuyorduk. Dev gibi bilgisayar oturma odasının en pahalı aletiydi. Hepimiz onun karşısına geçmek için can atıyorduk. Çünkü bitch please, I have to make an e-mail account. Kaç tane e-mail adresi değiştirdiğimi hatırlamıyorum bile. trabzondangeldik.61@hotmail.com , esmergüzeliiim____________________61@hotmail.com , kaç kişi aynı e-mail'i yaptıysa artık o e-mail adresinde 7 tane alttre var. Abartırda abartırdık. MSN'de 100 kişi varsa, kesin onun 90'i fakedir. Böyle bir dönemdi bizimkisi. Hepsinin bir nickname'ı vardı. Benimki Maniakstyle- 'di. Aşırı derecede abartmıştım. İnanılmaz ama. Sen söyle, bi ara Turkishplace vardı. Ayy gereksiz gereksiz yüz tane profiller. Aldatan aldatana, çıkan çıkana, sonra herkes bir fame olma derdinde. Herkesin kendi tasarım tişörtler ve kazakları. En son arkadaşlarla oturuyorduk. Eskiden kullandığınız e-mail adresi hatırlıyor musunuz? Diye sordum, biri söylemeden gülmeye başladı. "Lan çok rezil be," dedi. Anlat falan yaptım hani merak ediyorum, sonra "Hatasız_cool_olmaz@msn.com" dedi, saygı duruşuna geçtim o an. O yaşta bu zeka ya anlam veremedim. Hem ingilizce hem Türkçe demek? E-mail adresi yaparken gerçekten nesi hoşuma gidiyordu hiç anlam veremiyorum. Tıpkı eskiden hiç bir fotoğrafta yüzümü göstermediğimi de hala anlamıyorum. Bi arkadaşım vardı o dönemler bana koşa koşa "Kızım fena mail adresi açtım," dedi. Nedir? diye sormuştum ice_girl93@msn.com demişti. "buz kızı?" diye sordum. "Fena lan fena değil mi," dedi. Allah var, şuan hala aynı e-mail adresi kullanıyor kız. Tüm iş görüşmelerine vesaire aynı e-mail ile baş vurdu hadshjkdgj. Bazen içeri mail girdiğinde Ice Girl diye başlık geliyor. Ağlasammı dört bucak gülsemmi bilemiyorum. Bence hatırladığın zaman, gülebildiğin sürece, eskiler güzeldir. WHOUHOUHOUH diye güldüğüm dönemler gerçekten neyin kafasını yaşadığımı merak ediyorum. Tüm harflerle gülüyordum HAUHHUAGHGUAHG diye gülme şekli yokken var ettim. Öküz gibi resmen. Alfabe'yi ağlattım ya gerçekten ne bu yani be veya o kıyafetleri nasıl giyiniyordum eskiden? O saç neydi öyle ya, ay o tipime bakar mısın ya lütfen. Ha demek o yüzden kimse beni sevmedi. Anladım. Ha bir de bu yüzden kimse benimle konuşmadı. Eskiden çok renkli kıyafetler giyerdim, şuan basic ve siyah. Black is everything anne, aynı ben. Aşırı Tripkolik gibiydim ve aşırı Sagopa, aşırı fanatik Trabzonsporlu aşırı şimşekli fotofraflar editing yapardım ama herşey aşırı tuhaf. Ya eski fotoğraflara bakıyorum, fak this diyorum. Şu tipe bi bakar mısın?????

Eskiler eskide kalmış olabilir, gülebiliyorsak ne mutlu bize. İyi ki de öyle e-mail adresi yapmışım iyi ki de gençliğimi İsmail YK'nın şarkılarıyla mahfetmişim. İyi ki de CD-player'i yanımda kapı gibi gezdirmişim içinde Gönül'ün şarkılarıyla. Sonrasında iyi ki mp3'umu boğazımda taşımışım "bu benim size yoq" der gibi görgüsüzüm ya ben. Bir de hepsini geçtim aşk hayatıma bakıyorum. Eskiden birşey niye yoktu diye düşündüğüm zaman şimdi bir cevap bulabbiliyorum. Ama now? Günah mı ya seni aşırı derecede çok sahiplenmem. Bizde böyle seviyoruz, napıcan. Hiç sahiplenmedik kimseyi ama sahiplendiğimiz zaman da tam sahipleniriz. Böyle içinden gelsin anlıyor musun. Bu kızı kaybetmek istemiyorum korkusu olsun içinde. Niye hep bir taraf dahada çok değer veriyor, daha çok seviyor gibi? Tek taraflı olmasın çünkü kalp bu, ilgi görmediği zaman kırılır. Umut ettiği zaman ümitsizliğe kapılırsa nefes alamaz. Çok sev, olur mu? Eskiden değişmeyen tek şey, herşeyi kafama çok fazla takmam galiba. Yoksa sana güveniyorum, ama ya bir gün gidersen?

Old skool,
Şüheda Özyar


NOT: İyi ki varsın dediğimiz insanlar bile bir gün iyi ki vardılar...

Sende beni bir gün bırakıp gittin Tamagotchi'm, ama sana en iyi ben baktım:

tamagotchi, 90, cocuk, olmak, old, skool, eski, e-mail, mail, msn, komik, argo, OHÁ, oha, suhedaozyar, suheda ozyar, amsterdam, hollanda, mp3, facebook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten