09 maart, 2015

Elit

Zengin vs. fakir

Nolur sabah beni biri uyandırıp sana yıllardır şaka yapıyoruz aslında çok zenginsin al buda ferrarinin anahtarı desin, AL İŞTE AL FAKİR. Yüzüme yüzüme vurup duruyorlar. Ağızımı burnumu deşiyorlar. Fakirlik çok boktan bir durum olsa da elit olmayı hiç sevmiyorum. Seviyorum ama bir yere kadar, porsche'm olana kadar. Sevgilim bana al moruk bu senin ferrarin desin. Yani hem kanka olalım hem elit olalım. Hem bana moruk desin sonra bana Christian Louboutin dan ayakkabılar alsın. Aşkım para lazım mı? diye sormasın. AL SANA KREDİ KARTI HARCA HARCA DUR desin, al kredi kartı ama limiti aşma fakirim ben zaten borcum var demesin. Niye vermiyon Allahım bu kuluna yaaaaa, benim o zenginlerden para hariçinde ne farkım var?

Türkiye de çok zengin-fakir ayrımı var. Ya zenginsin ya da fakir. Ortası yok. Bir tek ortak noktaları: fakirin bile iphone'u var. Samsungarla geziyorlar 'BU DA BENİĞĞM' diye. Eskiden 3310 telefonu tüm Türkiye'yi sarmıştı çok iyi hatırlarım. Şimdi milletin elinde iphone'lar: aha whatsapp geldi diye de yazan yok onlara ama bana var. Yani çok fark var aslında. Avrupa da böyle bir şey yok mesela. Herkes aynı giyer, aynı takılır. Kimse 'bende para var. Sende yok. Sen fakir ben rich' demiyor. Burada herkes öyle ama. Zengin olanlar takıldığı yerler bellidir mesela 'Abi bebekteyiiimmmmmmm' ... 'Nişantaşı beybiii' ... 'Taksimdeyim moruk' desen sıçtın zaten 'Ay napıyosun orda fakir' der geçiştirirler. En son bi club karşılaştırması yaptım. Bi arkadaşım full Riddim Riddim dedi Taksim de. Gittim, ağlıyarak çıkıyordum yani çok seviyesiz bir mekan hiç sevmedim. Yanımda Ayşe Bahtiyarı götürüyor, 10 dk sonra aynı Ayşeyi bu kez Hasan yiyor. Millet nasıl kopuyor yarappim derken başka bir gün Elit bir mekana gittik. Zenginleri görünce 'Aradım seni yıllarca çok aradım, yağmur çamur demedim çok yollar açtım' diyip yazılarımı yüzlerine vurmak isetdim 'İLLA SENİ BULACAM DİYE BURADA MI TAKILMAM GEREKİYOR' diyip gidip trip atmak isterdim ama yemedi. Çocukları bulmuşum kaçar mıyım? Tabii ki de evet evleniyorum seninle. Tapu mu? Alalım bi dal.
Elit olayı her şeyde var. Kıyafet, araba, ev falan derken yemek de bile. Geçen kardeşim geldi çıktık abi dışarı yemek yemeğe. Sana yemin ediyorum bak Allah belamı vermesin Çökertme yemeği diye bir şey var, dışarda yesen sana maximum 25 - 30 TL falandır en çok. Menu kartına baktım 'LE ÇÖKERTME' yazdı. Allah çarpsın LE ÇÖKERTME yazıyordu. Le la le lo la si do re mi fa sol. LE çökertme olduğu için yemeğin fiyatı 65 TL oldu. LE SKTR GİT AMK. Gelmiş fransız kafasıyla takılıyo bize yedirttirecekler. Ardından başka yere gittim, patates kızartması vardı. Adamlar buna Patates a la kızartma koymuşlar menu de hadsgfjhs. Sensin lan a la kızartma diye böyle bi menu mu olur çıktım gittim patates kızartması yedim 3 TL.
Bizim iş yerinde Gerçek diye bir kız var, abi çok komik tamam mı şimdi ne yapsam sıkıntı oluyor. Aaaa lan 800 TL VALLA ÇOK UCUZ BENCE diyorum hani 3'e bölüyorum, kız ağızıma le sıçıyore 'O FİYATLA AİLE GEÇİNDİRİYORLAR KAPAT O SİTEYİ AYIP GÜNAH HARAM YAZIK' diyo, beynime giriyo napıyım bende günah lan diyip önüme bakıyorum ama seni çok seviyorum. Yani Türkiye de şu zengin fakir ayrımı çok boktan. Niye abi yani? İlla anlımda 'Zengin koca arıyom gel beni al' mı yazması lazım kı ferrarili gelecek diye. Geçen çocuğun teki gelmiş bana 'Bence bi daha taksi ile gitme otobus neyine yetmiyor, benim seni taksi ile götürecek param yok haberin olsun' dedi yemin ederim ben okadar çok dua ediyom yarappim bu nedir ya. Ya bu nasıl bir şeydir, ben Porsche diyom çocuk bana metrobus, otobus diyor. KOK diyor bana. BOK gibi kokuyor zaten. Ferrari isterken Şahincileri nasıl çekiyorum ben ya? Çocuk bana otobüsle git diyor, ertesi gün marka marka ayakkabı alıyor. BOK FAKİR, para sıcıyo bize çektiriyo pezevenk. Bu İstanbul insanı kandırmak için çok büyük bir şehir de aşık olmak için oldukca küçük...

Farzet böyle zil çalıyor tamam mı, KİMSİN LAN? diyorum sinirli sinirli kapıyı açıyorum çok uykuluyum falan derken böyle takım elbiseli bi adam bana anahtar uzatıyor. Noluyo dalga mı geçiyon diye triplere giriyorum, adam 'Şüşü hanım?' diyor 'EVET EVET EVET?'... 'Arabanız şu an kapınızın önünde' diyor ben de koşuyorum tabii ne göreyim?? KIRMIZI FERRARİ. Ağlıyorum şu an. Hayale gel ya fakirlikten gözlerim yaşardı gerçek olabilme ihtimali sıfır yani. Çocuk gelmiş bana taksiye verecek param yok benim al sana otobus diyor, ben hala ferrari, porche, range rover, taxi, minibus, metrobus, otobus derken bu gidişle yürücez amk hep ya beni bulur böyle şeyler zaten.

Le çökertme,
Şüheda Özyar


NOT: İçin güzel olsun, gerisi İstanbul...

Güzel insan:

suheda ozyar, susu, oha, busra etgu, acunmedya, tv8, tisort, medya, bere

Geen opmerkingen:

Een reactie posten